Töökaaslase nutma puhkemine koosolekul võib olla ebamugav ja piinlik olukord, eriti kui sa ei tea, kuidas sellele reageerida. Kuid see võib juhtuda kellega tahes meist, sest töökeskkond võib olla stressirohke ja pingeline ning mõnikord pääsevad emotsioonid valla ka endale üllatuseks.

Siin on mõned näpunäited selle kohta, mida teha, kui töökaaslane koosolekul nutma puhkeb. Tegelikult täpselt sama soovitaks ka juhile, kui ta alluv nutma puhkeb…

  1. Ole empaatiline ja rahulik. Kui sa märkad, et sinu töökaaslane nutab, siis kõige olulisem asi on jääda rahulikuks. Näita välja empaatiat ja mõistmist. Võib-olla võid öelda midagi sellist nagu “Ma saan aru, et see on keeruline olukord” või “Ma kuulan sind ja saan aru, et see on sulle raske”. See aitab näidata, et sa mõistad, mida ta tunneb.
  2. Kui sul on võimalus, siis paku oma abi. Võid küsida, kas sa saad midagi teha, et aidata tal olukorda lahendada. See võib olla midagi lihtsat, nagu pakkuda talle võimalust lahkuda koosolekult, et ta saaks endale aega võtta ja rahuneda.
  3. Kui sinu töökaaslane nutab, siis on oluline olla taktitundeline ja austada tema privaatsust. Ära tüüta teda või küsi palju küsimusi, kui ta seda ei soovi. Kui ta tahab rääkida, siis kuula teda, kuid ära sunni teda midagi ütlema. Kui teised koosolekul osalejad on samuti mures või tahavad aidata, siis soovita neil olla samuti taktitundelised ja austada tema privaatsust.
  4. Kui te otsustate jätkata koosolekut, siis on oluline, et te keskenduksite ikkagi tööle. Kui töökaaslane jääb koosolekule, siis võtke ette mõni teine teema, et aidata tal mõelda millestki muust. Kuid kui ta ei suuda jätkata koosolekut, siis otsustage koosolek edasi lükata või jätkate temaga (kui võimalik).
  5. Kui koosolek on lõppenud, siis on oluline võtta aega, et aru saada, miks see kõik juhtus. Võib-olla võid saada teada, mis ajendas töökaaslast nutma puhkema ja kas tal on vaja lisatoetust või abi. Kui sul on võimalus, siis võid võtta temaga ühendust pärast koosolekut ja pakkuda talle oma abi või lihtsalt küsida, kuidas tal läheb. Kui olukord tundub tõsisem, siis võid soovitada tal pöörduda psühholoogi või terapeudi poole, et ta saaks professionaalset abi. Lisaks võid arutada ka teiste kolleegidega, kuidas te saate aidata, et töökeskkond oleks vähem stressirohke ja et inimesed tunneksid end toetatuna. Võite arutada võimaluste üle, kuidas te saate stressi maandada ja emotsioone juhtida, teha näiteks lühikesi pause päeva jooksul, mediteerida või teha hingamisharjutusi.

Töökaaslase nutmine koosolekul võib olla raske ja ebamugav olukord, kuid see võib samas olla ka võimalus näidata oma toetust ja empaatiat kolleegi vastu. Oluline on mäletada, et töökohas on inimestel erinevad kogemused ja emotsioonid ning nende vajaduste mõistmine ja austamine on oluline osa positiivsest töökeskkonnast.

Kui tunned, et ei oska antud olukorras adekvaatselt käituda või vajad rohkem tuge tulevikus sarnaste olukordade lahendamiseks, siis miks mitte pöörduda oma organisatsiooni personaliosakonna poole või juhtimiskoolituste spetsialistide poole, et saada erialast nõu. Tasub ka koos meeskonnaga arutada, kuidas te saate koos töötada, et luua toetavam töökeskkond, mis aitab vältida selliseid olukordi tulevikus.