Bozoma Saint John oli laval täis energiat, pakkudes päeva tõenäoliselt kõige meelelahutuslikumat ja naljakamat ettekannet. Ma polnud enne NBF temast kuulnud, aga tema esinemine tegi minust tema fänni. Ta rääkis isikliku ja ettevõtte brändi kujundamisest, rõhutades oma loo rääkimise tähtsust ja julgust määratleda oma brändi.

Isikliku brändingu alus: räägi oma lugu

Üks Bozoma põhisõnumeid oli vajadus oma narratiivi kontrolli all hoida. Maailmas, kus infot on palju ja igaüks midagi arvab, on oluline  olla proaktiivne selle kujundamisel, mida teised sinust arvavad – olgu see inimene või ettevõte. “Kas sa tahad ise otsustada, mida inimesed sinu kohta ütlevad, või jätad selle teiste otsustada?” küsis ta publikult, julgustades neid oma isiklikku brändi juhtima. Ta rõhutas, et kõigil on isiklik bränd, kas nad seda teadvustavad või mitte, ja see on nende enda otsustada, kuidas seda teadlikult kujundada.

Isiklik bränding ei seisne egos, vaid teadlikkuses. Skandinaavia riikides, kus tagasihoidlikkust kultuuriliselt kõrgelt hinnatakse, tunnistas Bozoma, et eneseesitlusega võib olla ebamugav. Siiski rõhutas ta, et isegi vaiksest jõust või tagasihoidlikkusest ehitatud isiklik bränd vajab järjepidevust ja teadlikku pingutust. Bozoma jaoks on isiklik bränding autentsuse säilitamine ja tuleb olla järjepidev end maailmale esitledes.

Julgus ja järjepidevus: brändingu selgroog

Bozoma seostas ettevõtte brändingut julge seisukoha ja strateegiaga samal joonel väljendamisega. Nagu inimestel, peavad ka brändidel olema tugevad identiteedid, mis on juurdunud autentsuses ja järjepidevuses. “Bränd on nagu inimene,” selgitas ta, “sellel on sünnipäev, isiksus ja käitumismustrid.” Edukad brändid käituvad viisil, mis on kooskõlas nende identiteediga, mis aitab luua usaldust. Kõrvale kaldumine nendest käitumismustritest võib kliente võõrandada ja brändilojaalsust kahjustada.

See järjepidevus on usalduse loomise võti ja Bozoma rõhutas, et selle usalduse alus tuleb seestpoolt. “Brändi julgus on jääda järjepidevaks, isegi kui see areneb,” ütles ta. Brändid, mis eemalduvad oma põhiväärtustest, püüdes kiirelt kohaneda, kaotavad peagi ülesehitatud usalduse, mis võib viia katastroofiliste tagajärgedeni. Ta võrdles strateegiast kõrvale kalduvat brändi inimesega, kes räägib erinevatele inimestele endast erinevaid lugusid. Tulemuseks on usalduse kaotus, ja kui usaldus kaob, kannatab bränd.

Ettevõtetele, kes on jäänud toppama, oli Bozoma nõuanne lihtne: tegevjuhid peaks leidma uue hobi. See ei tähenda radikaalset muutust, vaid pigem uusi viise oma põhiväärtuste väljendamiseks, mis on sind algselt edukaks teinud. Tema jaoks on brändi areng sarnane uue spordialaga tegelemisega – see esitab väljakutse kasvada, säilitades samal ajal oma identiteedi.

Bränd ja strateegia: lahutamatud paarilised

Tänapäeva kiires maailmas seisavad ettevõtted tihti silmitsi väljakutsega tugeva brändi loomisel, samal ajal kiiresti turundusstrateegiaid ellu viies. Bozoma rõhutas, et bränding on tihedalt seotud äristrateegiaga. “Strateegia peaks toetama brändi,” selgitas ta. Iga ettevõtte aspekt – alates tootearendusest kuni turunduseni – peaks olema kooskõlas brändi põhiolemusega.

Ta meenutas oma kogemust Apple Musicus, kus tema ülesandeks oli muuta tarbijate ettekujutus iTunes’ist voogedastusteenuste kasuks. Bozoma ehitas brändi olemasolevale iTunes’i strateegiale, kohandades seda uue platvormiga. Ta jäi truuks brändi põhiolemusele, tuues samal ajal sisse uusi ideid, tagades, et Apple Musicu sõnum oleks järjepidev ja kooskõlas brändi identiteediga. See brändi ja strateegia ühtsus võimaldas tal tõhusalt suhelda voogedastuse väärtust skeptilise publikuga, positsioneerides Apple Musicu liidriks selles valdkonnas.

Emotsionaalne ühendus: brändingu süda

Bozoma Saint John rõhutas, et bränding seisneb ühenduspunktide loomises oma publikuga. Turundus on kunst tuvastada need punktid ja kollektiivselt koondada inimesi ühe idee ümber. Tugevad brändid lähevad kaugemale pelgalt toodete müümisest; nad loovad emotsionaalseid sidemeid, mis resoneerivad inimestega sügaval tasandil.

Ta tõi välja ühe levinud eksiarvamuse: et klient otsustab brändi ettevõttele. Tegelikult ehitatakse brände läbi põhiolemuse järjepideva edastamise. See seisneb sama sõnumi nii sagedases ja autentses kordamises, et kliendid lõpuks usuvad, et nad ise selle idee välja mõtlesid. Eduka brändi loomiseks ei piisa suurest tootest; see peab olema seotud looga, mis seostub kliendile emotsioonidega.

Kohanemine ilma võõrandamiseta: arenevad brändid

Kui ettevõtted toimetavad muutuvatel turgudel, on brändi areng paratamatu. Kuid Bozoma hoiatas drastiliste muutuste eest, nagu logo või visuaalse identiteedi põhjalik muutmine ilma selge põhjuseta. Sellised sammud võivad võõrandada lojaalseid kliente, kes on õppinud brändi usaldama ja sellega samastuma. “See on nagu habeme mahaajamine – sa ei pruugi pärast välja näha sama ja inimesed ei pruugi sind ära tunda,” naljatas ta.

Selle asemel julgustas ta brände leidma uusi viise oma publiku kaasamiseks, jäädes samal ajal truuks oma põhiolemusele. Olgu selleks uus toode või innovatiivne turunduskampaania, peavad brändid pidevalt otsima värskeid väljundeid, et jääda asjakohaseks, ilma oma unikaalsust kaotamata.

Vastupidavuse ehitamine: bränding kui turvavõrk

Bozoma üks viimaseid mõttekäike oli tugeva brändi väärtus kriisi ajal. Paljud ettevõtted alahindavad brändingu tähtsust, keskendudes ainult kliendikogemusele headel aegadel. Kuid tugev bränd on ettevõtte turvavõrk, kui asjad lähevad halvasti. See on see, mis hoiab kliente lojaalsena rasketel aegadel, pakkudes stabiilsuse ja usalduse tunnet.

Investeerides oma brändi identiteeti ja tugevdades seda järjepidevalt, saavad ettevõtted ehitada maine, mis suudab väljakutsetele vastu pidada. See ettevalmistus on võti pikaajalise edu tagamiseks muutlikul turul.

Olulised punktid Bozoma Saint Johni esinemisest:

  • Bränding põhineb ühendustel: Tugev bränd leiab oma publikuga ühise keele, luues emotsionaalseid sidemeid, mis ulatuvad toote piiridest kaugemale.
  • Julgus ja järjepidevus on olulised: Nii brändid kui ka inimesed peavad olema julged ja jääma truuks oma põhiväärtustele, samal ajal kohandudes turu nõudmistega.
  • Isiklik bränding loeb: See, kuidas sa ennast esitled, on sama tähtis kui see, kuidas sa oma ettevõtet esitled. Juhid peaksid olema teadlikud oma maine kujundamisest.
  • Bränd ja strateegia peavad olema kooskõlas: strateegiaga mitte seotus võib kahjustada usaldust brändi vastu, mis võib viia selle allakäiguni.
  • Kohanemine on võti: Brändid peaksid pidevalt otsima uusi viise, kuidas jääda asjakohaseks, kaotamata oma identiteeti.

Bozomaga sai ka pilti teha, kuid samal oli ka Brene Brown First class sessioon, kust ma ei raatsinud lahkuda. Nii et siis ühine pilt jäi tegemata, aga mis seal ikka.