Usalduslik suhe töötajatega on oluline, sest see loob tugeva põhja koostööks. Töötajad, kes tunnevad, et neid hinnatakse ja usaldatakse, on motiveeritud ja pühendunud oma tööle ning tunnevad end kaasatuna. Usalduslik suhe vähendab ka stressi töökohal.

Säärase suhte saavutamine nõuab aga teatud juhtimisviisi ja käitumist juhtide poolt. Üks oluline aspekt on avatus ja ausus suhtlemisel. Juht peaks olema avatud ja valmis, et rääkida probleemidest ja väljakutsetest ning olema valmis kuulama oma töötajate arvamusi ja ideid. Kui juht räägib oma töötajatega avatult, aitab see luua usalduslikku suhet ja tunnet, et juht on huvitatud oma töötajatest.

Teine oluline aspekt on huvi töötajate vastu. Juht peaks näitama huvi oma töötajate tausta ja huvide kohta, et töötajad tunneksid, et neid hinnatakse ja nähtaks kui olulisi liikmeid organisatsioonis. Kui juht näitab oma töötajatele, et ta hoolib neist ka inimestena, suureneb nende lojaalsus ja pühendumus tööle.

Tagasiside andmine on samuti oluline, sest see võimaldab töötajatel teada, kuidas nad oma töös edenevad. Juht peaks olema valmis andma positiivset tagasisidet ja ka konstruktiivset kriitikat, et töötajad saaksid oma oskusi ja teadmisi täiendada. See võib parandada töötajate enesekindlust ja motiveeritust ning suurendada nende töö tulemuslikkust.

Jagades oma teadmisi ja kogemusi, aitab juht oma töötajatel oma oskusi ja teadmisi täiendada. See aitab kaasa töötajate arengule ja motiveerimisele, kuna nad tunnevad end väärtuslike liikmetena organisatsioonis. Kui juht näitab välja oma usaldust töötajate vastu, saavad töötajad tunda end vastutustundlikumana ja motiveeritumana, kuna neile antakse suuremat vastutust ja vabadust oma töödega. Kuidas usaldust näidata? Kas või öeldes: “Ma usaldan sind selles küsimuses, palun otsusta ja toimeta.” Või andes töötajale mõne ülesande, mis on vaid juhtidele mõeldud.

Kuid usaldusliku suhte loomine töötajatega ei ole ainult ühepoolne protsess. Töötajatel peab olema ka võimalus ja soov usaldada oma juhti. See võib tähendada, et juht peab näitama end usaldusväärse ja ausana ning tegema koostööd oma töötajatega, et ühiselt saavutada organisatsiooni eesmärke. See võib hõlmata ka läbipaistvust otsuste tegemisel ja selgituste jagamist, miks teatud otsused on tehtud ja kuidas need mõjutavad organisatsiooni tervikuna.

Lisaks võib usaldusliku suhte loomisel abiks olla ka meeskonnatöö arendamine ja ühtsustunde loomine. Kui töötajad tunnevad end osana ühtsest meeskonnast, kus igaüks teeb oma osa, et saavutada organisatsiooni eesmärke, on nad tõenäolisemalt motiveeritud ja pühendunud oma tööle. Juht peaks olema valmis toetama ja julgustama meeskonnatööd ning looma võimalusi, kus töötajad saavad koos töötada ja oma ideid jagada.

Lõpuks on oluline ka juhi enda eeskuju. Kui juht käitub eetiliselt ja professionaalselt, võib see luua usaldusliku suhte töötajatega. Kui juht näitab, et ta peab kinni organisatsiooni põhiväärtustest ja käitumisreeglitest, on töötajad tõenäolisemalt valmis seda ka ise järgima. Juht peab näitama, et ta on pühendunud organisatsiooni eesmärkidele ja valmis tegema koostööd oma töötajatega nende eesmärkide saavutamiseks.

Usalduslik suhe võtab aega, see ei teki üle öö, vaid on pikaajaline protsess, mis nõuab juhtidelt järjepidevat ja avatud suhtlemist, huvi töötajate vastu, tagasiside andmist ja jagamist, kogemuste ja teadmiste jagamist, meeskonnatöö arendamist ning eeskuju näitamist. Kui juht suudab luua usaldusliku suhte oma töötajatega, aitab see kaasa produktiivse ja tõhusa töökeskkonna loomisel, kus töötajad tunnevad end kaasatuna organisatsiooni eesmärkidesse ja on motiveeritud oma tööd tegema.