Konverents toimus 19.11.2020, kuid mõtlesin, et jagan ikkagi pigem hilja kui mitte kunagi. Programm oli väga huvitavalt kokku pandud ning põnevad esinejad valitud. Toon välja minu jaoks kõige ägedamate ettekannete põhinopped, mida nö endaga kaasa võtsin.

Ülle Madise kõne puudutas mind väga sügavalt, tal oli mitmeid häid mõtteid. Ta rääkis inimeste juhtimise mõjust üksikisiku, organisatsiooni ja ühiskonna tasandil.

Nopped:

  • kui midagi teha, siis hiilgavalt
  • leia need, kes on sinust targemad ja nad võiks olla erinevatest põlvkondadest, keskkondadest, sest erinevad vaatenurgad viivad kaugele
  • kõigile tuleb ühine eesmärk teada anda võimalikult selgelt, lühidalt. Kõik peavad aru saama, mida on vaja teha, sest meeskond on nagu orkester (kõlab kokku)
  • koosolek on mõttekas siis, kui kõik on ette valmistunud ja “kohal”. See eeldab seda, et agenda saadetakse enne koosolekut ning igaüks valmistab oma (lahendus)ettepanekud ette.
  • loo igasse päeva meeldivaid ühiseid hetki koos kolleegidega
  • elurõõm on väga tähtis, seda ei või minetada

Kuno Tammearu Päästeametist jagas enda parimaid praktikaid, kuidas kujundada kultuuri töökohal, mis toetab kohanemist uue reaalsusega. Päästeametis on kõige tähtsam see, et nende töö on suure missiooniga “Iga töötaja päästab” ning see peab korda minema, töötaja peab soovima midagi ÄRA teha ja päästa. Seda arvestatakse ka värbamisel, strateegiline valik on tööle võtta need, kes tahavad päästa. Ta tõi ka välja, et kõik töötajad on tähtsad võrdselt, keegi ei ole teisest tähtsam. Töötajatele on selgeks ka tehtud ameti väärtused, silm peab särama. Kui keegi soovib vastanduda või talle väärtused ei sobi, siis võib koheselt lahkuda ja mujale tööle minna.

Janno Siimar Velvetist rääkis enda kogemusest, kuidas disainiga töötajakogemust.

Nopped:

  • kõige olulisem küsimus on MIKS (mitte mida)
  • võta tööle endast paremad, teed oma elu lihtsamaks
  • ära raiska aega, seda on liiga palju! Kui raiskad enda oma, raiskad ka teiste aega. Lõputu ümber tegemine on kulukas, tee kohe korralikult
  • Mugavus pole ebamugavuse puudumine
  • õpi armastama teadmatust, seal on peidus kõik su võimalused
  • kui armastad, lase minna, ära hoia kinni
  • kui töötaja usub, siis saab õpetada. Kui ei usu, pole midagi teha, lase tal minna.

Martin Pärn TalTechist jagas kogemust, kuidas luua keskkond, mis inspireerib ja loob paremat töötajakogemust. Tihtipeale tänapäeval on kontoripinnad samamoodi kujundatud, aga ideed ja inimesed, dünaamika on igas ettevõttes natuke erinev. Seega töökoht võiks arvesse võtta antud inimesi, ruum peab toetama kärajatest vaikijateni. Koridor võiks olla kasulik ala, kus sotsialiseruda, aega veeta, ideid õhku visata. Niisama koridor on mõttetu ja raisatud pind. Samuti tuleks ruume ringi kujundama vastavalt vajadustele. Kui on märgata, et teatud alal tekib hea dünaamika, kus ideed lendavad, siis võiks see ringi disainida nii, et veelgi ägedamad ideed seal sünniks. Tuleb testida, analüüsida, proovida uusi lahendusi. Sisuarhitektuur on kohal!