Tööandjad on pidanud viimase kahe aasta jooksul kohanema uute oludega ja leidma uusi viise, kuidas uusi töötajaid meeskonda sisse sulandada, sest kontoris enam keegi väga ei käi. Uute töötajate sisseelamisprogrammide loomine on väga oluline, kuna see tagab uute töötajate eduka integratsiooni ja kiire kohanemise uue meeskonnaga. Kodukontori tingimustes on see veelgi olulisem, kuna uutel töötajatel võib olla keeruline luua sidemeid kolleegidega ja tunda end osana meeskonnast.

Üks oluline asi, mida saad teha, on tutvustada uut tulijat meeskonnale juba enne, kui ta tööd alustab. Saatke talle inspireeriv email paar nädalat enne alustamist ja kinnitage, et meeskond ootab teda väga. See võib aidata uuel töötajal ennast mugavamalt tunda ja tal tekib esimese päeva eel positiivne meeleolu.

Esimesel päeval laske uuel töötajal ennast ise tutvustada. Võite selle jaoks korraldada videokoosoleku, kus kõik meeskonna liikmed on kohal. Andke ka teistele võimalus küsimusi esitada, et uus tulija saaks rohkem teada oma uutest kolleegidest.

Oluline on ka leida uuele töötajale mentor või buddy, kes aitab tal sisse elada. See inimene võib olla tema juhendaja või keegi teine, kes on juba pikemat aega ettevõttes töötanud. Mentor või buddy võib aidata uuel töötajal aru saada organisatsiooni kultuurist ja protsessidest ning neid aitab neil tunda end osana meeskonnast.

Organiseerige uuele töötajale esimesel nädalal virtuaalne koosviibimine, kus meeskond saab sotsialiseeruda. See võib olla näiteks virtuaalne lõunapaus või mõni muu tegevus, kus kõik saavad rääkida mõned minutid isiklikel teemadel. See aitab uuel töötajal tunda end mugavamalt ja rääkida oma uute kolleegidega ka väljaspool tööd.

Oluline on hoida iga päev uue töötajaga ühendust esimese nädala jooksul. Julgustage teda ühendust võtma, kui ta vajab abi tööga või on muid küsimusi. Pärast esimest nädalat võiksite teha temaga nädalas korra 1:1 kohtumisi, et kuulda, kuidas tal läheb ja kas tal on mingeid ideid, mida saate paremaks teha.

  • Loo uuele töötajale sissejuhatav ülevaade: see võib sisaldada tööprotsesside kirjeldusi, juhiseid ja infot ettevõtte struktuuri ja kultuuri kohta. See aitab uuel töötajal kiiremini mõista, kuidas asjad käivad ning vähendab küsimuste arvu, mida ta esitama peab.

  • Võimalda uuele töötajale koolitust: uus töötaja võib vajada lisakoolitust, et saavutada töökohal vajalikke oskusi või omandada teadmisi ettevõtte toodete ja teenuste kohta. Võimalda talle koolitusi, mis aitavad tal oma tööd paremini teha.

  • Kutsu uus töötaja tiimiüritustele: osalemine tiimiüritustel võib aidata uuel töötajal kiiremini sulanduda meeskonda ning tunda end osana sellest. See võib olla midagi sellist nagu virtuaalne mänguõhtu või lõunasöök üheskoos.

  • Loo uuele töötajale selge tööülesannete nimekiri: tööülesannete selge kirjeldamine aitab uuel töötajal mõista, mida tema töö hõlmab ja mida temalt oodatakse. See aitab tal oma aega ja ressursse paremini planeerida ning vähendab tõenäosust, et ta teeb midagi valesti.

Uue töötaja  sisseelamise protsessi edukust saab mõõta sellega, et uus töötaja annab positiivset tagasisidet ja tunneb end oodatuna ja toetatuna. Võta aega, et tegeleda uue töötaja sisseelamisega ning ole alati valmis teda aitama ja nõu andma. Sellel on pikaajaline mõju uue töötaja rahulolule ja ettevõtte tulemustele.