Mis on väärtuspakkumine?

Lühidalt öeldes: motivatsioonipakett, et ettevõttesse tööle minna. See peaks vastama tööle soovija küsimusele, mida te mulle lisaks palgale pakute?

Miks väärtuspakkumist vaja on?

Selleks, et eristuda tööjõuturul, teiste seas silma paista ning et meelitada enda ettevõttesse neid inimesi, kes sinna sobivad ka mõttelaadi ja väärtuste osas lisaks oskustele.

Värbamine ja motivatsioon ettevõttega ühineda on aastatega muutunud. 20.sajandil oli peamine märksõna lojaalsus. Kõige tähtsam oli palk, siis lisasoodustused ja ettevõttelt oodati eelkõige turvalisust (et palk makstakse iga kuu välja).

Hetkel on psühholoogilised vajadused kõige olulisemad – saavutusvajaduse täitmine, sotsiaalsed suhted ja õiglus kui väärtus. Tasu pole enam kõige tähtsam, kuid ometi on ka see oluline. Samas on tasuliike erinevaid, lisaks palgale on ettevõtetel konkreetsed väärtuspakkumised vastavalt ametikohale, mis hõlmavad arenguvõimalusi, tasu pühendumuse eest (nt optsioonid), jne.

Tulevikus (natuke juba oleme seal) on kõige tähtsam mõju, eesmärk, mõtestatus. Ehk siis see, mida ma teen, on kõige tähtsam, sest sel on tähtis ja mõjus eesmärk. Palju räägitakse sellest milleniumlastele pühendatud podcastides ja artiklites, et neid motiveerib ja innustab see, kui nad saavad midagi muuta. Nad on väärtuse loojad! Ja mida aastaid edasi, seda suurem osa neid tööjõuturul on.

Mida väärtuspakkumise koostamisel silmas pidada?

See peab olema tervik ja läbimõeldud. Ta peab olema konkureeriv, eristuv ja unikaalne, kus on kaetud nii motivatsiooni- kui ka hügieenifaktorid.

Allpool on Merceri ilus püramiid, mida võib põhjaks võtta.

Allikas: Mercer