Septembri lõpus külastas Eestit Rootsi mitmekesisuse võrgustiku ja Spoon turundusagentuuri juht Gabriella Wiiala.
Tuli välja, et Rootsis on reklaamides enamuses (70%) Põhjamaised keskealised mehed ja lapsi, vanureid on reeglina vähe. Seega naised või noored ei tunne, et neid kampaanid kõnetaks ja nad ei reageeri neile. Spoon on eeskujulik ettevõte, kus on väga kirju seltskond ja see loob nende tööle suure väärtuse, sest suudatakse kommunikatsiooni osas arvestada mitmete eri pooltega, sõnum kõnetab laiemat publikut ja eesmärgid saavutatakse.
Gabriella 9 head nõuannet, kuidas organisatsiooni kommunikatsioon planeerida nii, et visuaalne pool oleks mitmekesisem:
- Pea statistikat (KPI). Kirjuta üles kes olid pildil, siis saab ka analüüsida kas erinevad sood/vanused/päritolud vms said võrdselt tähelepanu, et info kõnetaks erinevaid sihtgruppe.
- Tee plaan ja jälgi seda. Tee liste inimeste, ürituste, ideede osas, mida soovid kommunikatsioonis ära kasutada. Hoia meeskond kursis plaani käekäiguga.
- Ole julge! Kui valid inimest kampaaniasse organisatsiooni esindama, siis pea meeles, et see visuaal jääb kõigile meelde, seega vali “nägu” hoolikalt. Ja kindlasti tasub olla julge ka ideede osas, vahel töötavad oponeerivad ideed paremini, kui turvaline ja klassikaline sõnum.
- Otsi uusi eksperte. Leia üles sisemised eksperdid või miks mitte kaasata neid, kes varem pole selles rollis olnud (ps- neid tuleb kindlasti väga palju aidata uues rollis). Väliste ekspertide kaasamise osas pea silmas, et pigem mõjub värske lähenemine kui teada-tuntud näod.
- Hoia taibukatel inimestel proaktiivselt silm peal. Mõtle ja juurdle, millised eksperdid sind inspireerivad ja kellelt tahaksid õppida või kes pakuks midagi tervele ettevõttele. Miks mitte nendega ühendust võtta, külla kutsuda või koostööd teha? Jälgi neid sotsiaalmeedias ja samas hoia silm peal uute eksperte osas, kes alles oma tuntuse/karjääri alguses.
- Külva seeme varakult. Innusta töötajaid olema mentoriteks, et nad kasvaks. Muuda võimalikuks tudengitel tööle või praktikale tulla, ole noorte seas järjepidevalt (koolid, seminarid, jne).
- Väldi lõkse. Mõtle, kuidas inimesi esitleda, milline on kontekst, taust, kuidas nad pildile jäävad… testi ja lase inimestel peegeldada, et su sõnum oleks selge.
- Loo uusi võrgustikke. Erinevaid asutusi, koole ja üritusi külastades jätad jälje ning nähtavus on äärmiselt oluline. Iga tutvus, uus kontakt võrgustikus on väga oluline, kasvatab sinu ja ka sinu esindatava organisatsiooni tuntust, sest olid kohal.
- Midagi enamat kui mehed versus naised! Mitmekesisus pole ainult sugudevaheline teema, vaid tähendab erinevust vanuse, päritolu, jms osas.
Lisa kommentaar