Maailm, nagu me seda teame, muutub ja see pole lihtsalt õrn nihe – see on revolutsioon. Selle muutuse südames peitub küsimus: Kas te usaldate andmeid? Mis veelgi olulisem, kas te usaldate kolmandaid osapooli, kellel on juurdepääs nendele andmetele? Ajal, mil andmed valitsevad, on need küsimused kõige olulisemad, millega nii ettevõtted kui ka üksikisikud peavad tegelema.

Internet ei ole enam endine, AI on seda muutnud. AI tööriistad suudavad nüüd luua piltidest teksti, mõista videoid ja teha ülesandeid, mis tundusid veel hiljuti ettekujutamatud. Selle tulemusena saavad inimesed järjest enam delegeerida korduvat ja mahukat tööd AI-le, vabastades end keskendumiseks loovamatele ja visioonilisematele ülesannetele. Kuid sellega kaasneb kiireloomuline küsimus: Kuidas me saame täiendada oma tööjõudu? Kuidas kohaneb haridus selle uue reaalsusega? Ja mida tulevik toob mobiiltelefonide jaoks? Kas liigume ekraanivaba tuleviku suunas?

Selles arenevas maailmas on kirjutamine saanud uueks suhtlemisviisiks, ja podcast’id võitavad võimust traditsiooniliste blogide üle. Kui me uurime neid muutusi, peame samuti tähele panema futuristi Amy enda sõnu, kes meenutas meile, et “tehnoloogial on samad pimedad kohad kui selle loojatel”. Siit tekib küsimus: Kes koolitab neid AI süsteeme?

Amy nentis, et ta ei suuda ennustada AI arengu trajektoori ja tunneb kaasa ärimeestele, kes peavad üle öö olema AI ekspertid. Jah, generatiivsed AI tööriistad nagu Chat GPT on revolutsioonilised ja võivad pakkuda vastuseid keerukatele ärilistele küsimustele peaaegu koheselt, mis võib viia massiliste koondamisteni. See kõik viib tagasi samade küsimustega, mis alguses: kust need teadmised pärit on ja kas neid saab usaldada? Näiteks kui on vaja pakkuda ohutut meditsiinialast nõu, siis selleks on vaja koolitatud arsti ekspertiisi, kes saab aru tervikust ja oskab riske arvesse võtta või vähemalt küsida patsiendilt õigeid lisaküsimusi. Kes vastutab nende AI süsteemide koolitamise eest? Kas see revolutsiooniline tehnoloogia peaks kuuluma ainult suurte USA tehnoloogiaettevõtete kätte, kellel on omad eesmärgid ja prioriteedid? Kas Keenia teismeline, kes on palgatud USA ettevõtte poolt, suudab tõesti koolitada süsteemi mõistma Põhjamaade ärikultuuri peenetundelisi nüansse?

Keset seda tehnoloogilist revolutsiooni on usaldus ja vastutus esmatähtsad. Kui me kujutame ette kogu äri ümber ja kohandume uute ärimudelitega, peame tagama, et AI süsteemid, millele me toetume, oleksid koolitatud pädevate ja eetikast lähtuvate isikute poolt. Tulevik on põnev, kuid samas ka ebakindel, ja sellega edukaks toimetulekuks on vaja innovatsiooni, eetikat ja usaldust selles andmepõhises maailmas, mis meid ees ootab.